tiktok dun & bradstreet
פורד טרנזיט

מהם הסיכונים לרכבים מסחריים וכיצד ניתן לבטח אותם

רכבים מסחריים הם רכבים שתפקידם להוביל משא או רכבי עבודה למניהם. לרכבים אלו קיימת הגדרה בחוק שמסבירה מהו רכב מסחרי ומהם הסוגים השונים של רכבים אלו, על פי משקל הנשיאה שלהם. החוק מסווג רכבים אלו לשלוש סוגים: רכבים עד 3500 ק"ג, רכבים עד 12,000 ק"ג ורכבים מעל ל-12,000 ק"ג.

רכבים מסחריים הם רכבים בינוניים עד גדולים מאוד והשווי שלהם יקר מאוד ונע בין 150 אלף ש"ח לחצי מיליון ולפעמים יותר. אלו יכולים להיות טנדרים גדולים, משאיות, אוטובוסים וכדומה. עסקים רבים משתמשים בסוגי הרכבים המסחריים לצרכים שונים כמו הובלת משא או הובלת נוסעים והם נמצאים בשימוש שעות רבות על הכביש, הרבה יותר מרכבים פרטיים.

הסיכונים שחלים על רכבים מסחריים

כמו שהסברנו קודם, הרכבים המסחריים נמצאים בשימוש לאורך כל שעות היום ולעיתים גם בשעות הלילה. סטטיסטית, לרכבים מסחריים יש יותר סיכונים מרכבים פרטיים כי הם נמצאים שעות מרובות על הכביש. כמו כן, בגלל שמדובר ברכבים גדולים מאוד עם שטח פנים רחב, כל סיכון שיכול להיות ברכב פרטי, הופך למסוכן יותר ברכב מסחרי.

לדוגמא, אם משאית או רכב מסחרי המסיע נוסעים עושה תאונה שגרמה להתלקחות שריפה, במשאית שמובילה מוצרים השריפה תהיה על שטח פנים רחב יותר, גדולה יותר ומסוכנת. ברכב מסחרי המסיע נוסעים הסכנה היא כפולה ומכופלת במקרה של שריפה, מהסיבה שמדובר כאן בחיי הנוסעים.

סיכונים נוספים לרכבים מסחריים יכולים להיות גניבה או תאונה. חשוב להבין כי גניבה של רכב מסחרי עלולה לגרום לעסק נזק כלכלי, כיוון שמדובר ברכבים ששווים גבוה מאוד. ביטוח רכב מסחרי המותאם לסיכונים הוא מה שיכול לעזור לכם במידה ונקלעתם לסכנה או תאונה בעת נסיעה ברכב.

הצורך בביטוח מיוחד לרכב מסחרי

כדי שתוכלו להיות ערוכים אל מול הסיכונים הרבים שאת חלקם הזכרנו קודם, מומלץ שתהיה לכם רשת ביטוחית מעבר לביטוח החובה המוגדר בחוק. ביטוח החובה המוגדר בחוק יגן על הנהג שפגעתם בו במקרים של תאונה. אם אתם מעוניינים ברשת ביטוחית רחבה שתגן גם עליכם, גם על הרכב וגם על רכבו של צד ג', מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח מנוסה. סוכן ביטוח שבקיא בנושאי ביטוח רכב, ידע להתאים לרכב המסחרי שלכם את הביטוחים המתאימים ואת ההרחבות הרצויות.

הרחבות לביטוחי הרכב המסחריים הן בתוספת תשלום והן מותאמות על פי הצרכים של הנהג ברכב המסחרי או העסק שהרכב הוא שלו. כך לדוגמא, במשאית המובילה מוצרים, מומלץ להוסיף הרחבה לביטוח המבטחת את התכולה שבמשאית עבור מקרים שבהם היא ניזוקה.

הרחבה נוספת יכולה להיות עבור בעל העסק שהמשאית היא שלו והנהג הוא העובד שלו. מדובר בהרחבה שנקראת חבות מעבידים והיא מהווה כיסוי כספי במקרי תביעות של עובדים בגין נזק פיזי או נפשי שנגרם להם. כך לדוגמא, נהג המשאית שנפגע בתאונה במהלך הנהיגה ברכב המסחרי והוא תבע את בעל העסק, אם יש ברשות בעל העסק תוספת ביטוחית של חבות מעבידים, הוא יוכל להפעיל אותה על פי תנאי הפוליסה. לסיכום, לרכבים מסחריים יש סיכונים רבים שעלותם היא גבוהה, ביטוח רכבים מסחריים יהווה עבור הנהגים ובעלי העסק רשת הגנה במקרים אלו.

Rate this post
וואטסאפ חייגו עכשיו

תפריט נגישות